Veelgestelde vragen
Algemeen
Concerten in Metropool zijn toegankelijk voor alle leeftijden. Ben je jonger dan 14 jaar, dan uitsluitend onder begeleiding van een volwassene (18+). Bij dance / nachtprogramma geldt een minimumleeftijd van 18 jaar. In beide gevallen wordt er soms van deze regels afgeweken dus check voor de zekerheid de eventpagina in onze agenda voor specifieke info.
We hebben lockers in plaats van een bewaakte garderobe. Gebruik maken van een locker kost 3,- euro voor een normale locker en 5,- voor een grote locker en kan op de avond zelf alleen contactloos worden afgerekend. Met je code kan je de locker openen en sluiten tot je weggaat. Hulp nodig? Vraag één van onze medewerkers. Je kunt, op eigen risico, ook gratis gebruik maken van onze onbewaakte garderobe.
Alle betalingen gaan in Metropool contactloos. Het is sinds 28 december 2022 helaas niet meer mogelijk om de paarse munten in te wisselen bij de kassa.
Consumpties afrekenen met cash geld is helaas niet mogelijk. Wel is het mogelijk om bij de kassa een tegoedpas (á €1,50,-) aan te schaffen, het opwaarderen van deze tegoedpas is mogelijk vanaf €20,-;
We hebben geen vaste stoelen. In principe, tenzij anders aangeven (seated of semi-seated), zijn alle shows sta concerten.
Absoluut! We regelen graag een zitplaats in de vorm van een kruk voor je. Wel vragen we je om ons zo vroeg mogelijk alvast een seintje te geven en je wensen door te geven, dan proberen wij daaraan te voldoen. Echter, hoe later je je verzoek indient hoe lastiger het wordt om een kruk te reserveren, het aantal is namelijk beperkt. Het aanvragen van een zitplaats is niet automatisch een reservering voor een concert, je moet je concertkaartje dus al in je bezit hebben!
Je aanvraag kan je richten aan kassa@metropool.nl. Telefonisch kan ook, op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 18:00 uur: +31(0)74 243 8000.
Ja, dat kan. Onze zalen zijn toegankelijk met een rolstoel en we beschikken op onze beide locaties over een mindervalidentoilet. In verband met veiligheidsvoorschriften zijn er slechts een beperkt aantal rolstoelplekken beschikbaar, hiervoor kan je online een apart ticket bestellen. Zijn er online geen rolstoeltickets meer beschikbaar en kom je met een regulier ticket naar een evenement? Dan bestaat de kans dat we je niet kunnen toelaten in verband met de veiligheidsvoorschriften.
Nee, zowel in Enschede als in Hengelo is het niet toegestaan om binnen een peuk of pijp op te steken.
Voor al je vragen over drank, pillen en poeders zie onze huisregels.
Als je uit de buurt komt raden we je aan om met de fiets te komen. Kom je met het openbaar vervoer, plan dan je reis op www.ns.nl.
Voordelig met de taxi van of naar Metropool? Boek je reis tenminste 6 uur van te voren online via onze partner sneleentaxi en bespaar tot 70% op het metertarief. Bestel je taxi hier.
Ga je liever met de auto? Er zijn voldoende parkeermogelijkheden in de buurt van ons podium. Zo parkeer je in Hengelo op 50m van ons pand in de parkeergarage Q-Park P+R Station. Voor locatie Enschede kun je bijvoorbeeld terecht in Parkeergarage Stationsplein.
Ja, en het is nog lekker ook! Bij veel concerten in Hengelo is het mogelijk vooraf iets te eten in ons Muziekcafé. Er is een kleine maar mooie kaart voor de liefhebber. Openingstijden staan aangeven bij het desbetreffende concert. Bekijk de menukaart op deze pagina. Reserveren is niet nodig, je kan gewoon aanschuiven!
Het Muziekcafé in Enschede is geopend van donderdag tot en met zaterdag vanaf 17:00 uur en tijdens programmering. Bekijk de menukaart op deze pagina. Reserveren is niet nodig, je kan gewoon aanschuiven!
In onze beide Muziekcafés ben je voorafgaand aan en na de show natuurlijk ook van harte welkom voor alleen een drankje.
- Hengelo - normaal gesproken kun je op concertavonden vanaf 17:00 uur terecht voor een drankje en hapje.
- Enschede - op donderdag tot en met zaterdag vanaf 17:00 uur en tijdens programmering kun je terecht voor een drankje en hapje.
Maar er zijn uitzonderingen. Het staat altijd aangegeven bij het desbetreffende concert dus check vooraf even de agenda om een eventuele teleurstelling te voorkomen.
Dat verschilt per concert. Actuele aanvangstijden staan op onze site, op de eventpagina van de betreffende show.
Foto’s of een filmpje maken met je smartphone is - tenzij anders bij de entree aangegeven - natuurlijk prima, ZONDER FLITS, maar vergeet niet te genieten van de show!
Voor het maken van professionele beeld- of geluidsopnames moet je van tevoren schriftelijke toestemming hebben ontvangen van Metropool. Professionele fotocamera’s en opnameapparatuur zijn uitsluitend toegestaan op persaccreditatie.
Metropool hanteert, zoals alle bij het VNPF aangesloten podia, een geluidsnorm van maximaal 103 decibel over 15 minuten. Dat is een veilig volume als je er oordoppen bij draagt. Als je je oordoppen vergeten bent, of je hebt ze niet, dan kun je in beide locaties uit de oordoppenautomaat een setje pluggers kopen voor 3 euro. Deze sluiten goed af en zijn vaker te gebruiken. Kijk voor meer info ook even op http://ilovemyears.nl/
We proberen, in overleg met de artiest, om waar mogelijk rekening te houden met de vertrektijden van het OV. Maar we kunnen niet beloven dat de laatste trein op je wacht.
Zeker. Vlakbij Metropool locatie Hengelo kun je onder andere overnachten bij het Eden City Hotel. Gebruik bij het boeken de promocode PROMET2019 voor 15% korting op je overnachting. Een andere optie is hotel/restaurant Wapen van Hengelo, wat zich op 200 meter van Metropool bevindt. In Enschede kun je overnachten bij onze buren, het Intercity Hotel.
Ja, natuurlijk bewaren we gevonden spullen. Bel daarvoor op werkdagen met 074-2438000 of stuur een mail naar kassa@metropool.nl
Jawohl, wir haben viele Kollegen, die Deutsch sprechen können.
Yes, we do! Almost all of our staff speak English.
Tickets
Via onze website, dan word je doorgelinkt naar Ticketmaster en krijg je een e-ticket. Hardcopy tickets aanschaffen kan ook. Die koop je bij ons aan de kassa in Hengelo (maandag t/m vrijdag tussen 10:00 – 13:30u en tijdens activiteiten). Kijk altijd eerst op www.weetwaarjekoopt.nl voor je verder kijkt.
Maandag t/m vrijdag tussen 10:00 – 13:30u en tijdens activiteiten. Op vrijdag tussen 10:00 - 13:30u kun je alleen met pin betalen.
In Enschede is de kassa van Metropool alleen open tijdens activiteiten.
Bij de Studio's / oefenruimtes in de kelder van Metropool Enschede kun je geen kaarten kopen.
Ja, deze is zowel in Hengelo als Enschede open tijdens activiteiten.
Ja, maar je kunt alleen met CJP-korting kopen aan onze kassa’s in Hengelo en Enschede, op vertoon van je CJP pas. Let erop dat de kassa in Enschede alleen open is bij activiteiten. Online een ticket aanschaffen met CJP korting is niet mogelijk. Als je je ticket eenmaal hebt, hoef je je CJP pas niet nogmaals te laten zien als je het concert komt bezoeken.
Het geld voor online gekochte kaarten, inclusief servicekosten, wordt automatisch binnen 3 weken teruggestort op je rekening, daar hoef je niks voor te doen. Heb je kaarten aan de kassa van Metropool gekocht, of bij een outlet, dan kan je contact met ons opnemen om je geld retour te krijgen. Voor meer informatie kan je even bellen met 074-2438000 of een mail sturen aan kassa@metropool.nl.
Aangeschafte kaarten blijven geldig voor de nieuwe datum. Als je niet kunt op de nieuwe datum dan kun je je geld terugvragen door gebruik te maken van het formulier dat je van ons in de mail ontvangt. Heb je je kaarten niet online aangeschaft dan kan je je ticket inleveren bij onze kassa indien je verhinderd bent. Dit geldt dus enkel voor kaarten die niet online zijn aangeschaft maar bij onze kassa.
Tickets kunnen ook gescand worden vanaf je mobiel.
Mocht er iets misgaan bij het aanmaken van een account, dan kun je het beste even bellen met Ticketmaster: 0900 300 1250 (vragen over tickets).
Je kunt je wachtwoord resetten via de inlogpagina van Ticketmaster. Klik op ‘Wachtwoord vergeten?’ en volg de instructies. Kom je er niet helemaal uit? Bel dan even naar Ticketmaster: 0900 300 1250.
De gekochte tickets vind je terug in je Ticketmasteraccount op ticketmaster.nl of in de Ticketmasterapp. Mocht je de tickets daar niet kunnen terugvinden dan kun je het beste even bellen met Ticketmaster: 0900 300 1255 (vragen over de gedane bestelling)?
Je kunt je tickets helaas niet retourneren. Heb je een annuleringsverzekering afgesloten? Lees dan informatie over de annuleringsverzekering op de website van Ticketmaster.
Wij adviseren simpelweg om nooit van derden te kopen. Kijk altijd eerst op www.weetwaarjekoopt.nl.
Jazeker! Wij verkopen onze eigen cadeaubonnen, waarvan je de waarde bij aanschaf zelf mag bepalen. Te koop bij onze dagkassa in Hengelo (ma - vr 10:00 uur - 13:30 uur).
Ja, dat kan. Dit is naast onze eigen Metropool Concertbon de enige cadeaukaart die bij ons geldig is. De kaart is alleen te verzilveren bij onze dagkassa.
Nee, wij werken niet met reserveringen.
We hebben ons privacybeleid uitgebreid beschreven op deze pagina.
Bel of mail met Mandy, onze eigen ticketmeesteres! kassa@metropool.nl of 0031 (0)74 243 8000 – Mandy is te bereiken op maandag t/m donderdag tussen 09:00 – 18:00 uur.
Voor overige informatie, zie onze pagina met ticketinformatie.
Participeren
Ja, we staan altijd open voor mooie initiatieven. Stuur een mail naar anjo@metropool.nl met daarin je plannen en dan bekijken we samen de haalbaarheid.
Vrij simpel; vul het formulier onderaan deze pagina in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op!
Ja, check stagemarkt voor een actueel overzicht, of stuur een mail aan michiel@metropool.nl.
Voor actuele info check ons overzicht met vacatures.
Kom je uit de regio Twente / Achterhoek dan kom je misschien in aanmerking voor onze talentprogramma's. Stuur dan een mail met bio en een goede audio link naar luuk@metropool.nl
De Metropool agenda heeft iets nieuws! Koppel je Spotify en bekijk een persoonlijke agenda met alleen de concerten en dansfeestjes die matchen met jouw muzieksmaak.